søndag den 18. juni 2023

NORDKAP 2023, Dag 14

Link til Dag 1, Dag 2Dag 3Dag4Dag 5Dag 6Dag 7Dag 8Dag 9Dag 10Dag 11

Dag 12Dag 13, Dag 15

Dag 14 blev så dagen hvor bilen fik lov til at holde stille.


Jeg besluttede at gå en tur op for at kigge på hopbakkerne, som lige kan anes ovenover den gamle bro.


Broen er lige ved campingpladsen, men nu er den spærret for biler.




Pilgrimsruten (en af ruterne) til Nadaros-domkirken i Trondheim, går lige her forbi. Bare 375 km. tilbage.


Ruten er flot opmærket




Så nærmer jeg mig bakkerne






Anlægget byder på 4 forskellige bakker.


Dagens trappekondi - sæt i gang 😅



Vel fremme på toppen kan udsigten over byen nydes.


Utroligt at nogle har mod på at kaste sig afsted på ski herfra. Det røde dommertårn her til højre er 6 etager højt - 


- tæl selv


Tilbage mod byen. Dette sted kaldes Åmøtet, for det er her elvene Glomma og Rena løber sammen.


Her ses Glomma til venstre og Rena til højre.


Byens flotte kirke bygget af tømmerstokke, den er ikke så gammel som jeg troede: bygget i 1902.


Den gamle brandstation med alarmklokke. Jeg turde ikke ringe med klokken 😆

Videre til Dag 15



3 kommentarer:

  1. Sikke en kondi du “får” 😉
    Spændende billeder, vi bliver så kloge, tak Anne

    SvarSlet
  2. Følger med interesse jeres tur og er vildt imponeret over de flotte billeder
    Mvh Erik

    SvarSlet