tirsdag den 6. juni 2023

NORDKAP 2023, dag 2

Link til Dag 1, Dag 3,  Dag4Dag 5, Dag 6Dag7Dag 8Dag 9Dag 10Dag 11Dag 12

Dag 13Dag 14Dag 15


 Efter en rolig nat vågnede jeg op til solskin og det var bare om at komme i løbetøjet og afsted på en dejlig trailtur med efterfølgende dyp i søen - skøønt.

Turen gik videre mod nord og langs vestsiden af Vättern. Lidt tilfældigt var det middagstid da jeg nåede Karlsborg. Inden byen var der en del kø-kørsel, årsagen var at netop Karlsborg havde valgt at fejre Sveriges Nationaldag med et vældigt arrangement på byens fæstning. Der var bl.a. en masse boder, men jeg havde endnu ikke fået vekslet penge - så det blev en oser. 





Politi og brandvæsen udstillede.



Gamle biler kunne komme til at holde tæt på fæstningen.


Fæstningen udefra


- og indefra




Militæret udstillede bl.a. droner som denne.





Man kan jo ikke køre op gennem Sverige uden på et eller andet tidspunkt, at krydse Göta-kanalen, og i år skulle det altså være i Karlsborg


Flotte omgivelser, men ikke meget kanaltrafik.


Denne hjuldamper er bygget i 2011 som en kopi af den gamle, der er sunket i Vänern for længe siden.


Turen gik videre til Örebro, hvor jeg nu holder på en fin plads midt i et stort naturområde med masser af stier, badesø, fugletårne, toiletter. Dejligt område tæt på den ret store by (ca. 140000 indbyggere)


Naturens hus med servering og naturskole.



Jeg gik efter glashuset - troede jeg kunne købe en is, men blev skuffet. Huset er et madpakkehus, som vi jo også kender fra Røsnæs hvor vi bor.


Et fint Landmark





Lystbådshavn tæt på hvor jeg bor lige nu.


Videre til Dag 3



2 kommentarer:

  1. En masse spændende oplevelser- sjovt at følge dig. Rigtig god tur / Rita

    SvarSlet