torsdag den 1. juni 2023

NORDKAP 2023

 Så er jeg tæt på at være klar til denne sommers "udfordring", nemlig en tur til det nordligste Europa. Mest kendt er jo Nordkap-klippen, men faktisk er det ikke det allernordligste punkt - det er Knivskjellodden, der ligger lidt vest for Nordkap og rækker lidt længere mod nord. Jeg håber at kunne cykle på MTB ud til Knivskjellodden - krydser fingre for godt vejr.

Link til Dag 2, Dag 3, Dag4, Dag 5, Dag 6, Dag7Dag 8Dag 9Dag 10Dag 11Dag 12

Dag 13Dag 14Dag 15

Jeg har 17 dage til turen og har tanker om at køre denne vej rundt(mod uret) - med ret til ændringer.


Så kom jeg afsted. Datoen er d. 5/6 - grundlovsdag og der var ikke meget trafik i DK og også god plads på færgen.



Sjov lille Tuk-Tuk-camper der skulle med færgen hjem til Sverige




På motorvejen det første stykke var der en del trafik - det er jo ikke helligdag i Sverige, men da jeg ramte Nissastigen(vejen langs elven Nissan) var der dejligt fredeligt.


Lige efter Isaberg er jeg kørt ind til Ettö naturreservat. Her holder jeg helt alene og mere fredeligt end på pladsen ved Isaberg.


Her er toilet(das), stier, mtb-spor og badestrand - hvad kan man ønske sig mere?


Badestrand


Grill og bænke ved badestranden.


Svensk natur når den er bedst :-)

Videre til Dag 2




9 kommentarer:

  1. Rigtig god tur.

    SvarSlet
  2. Rigtig god tur.

    SvarSlet
  3. God tur til dig.

    SvarSlet
  4. Dejlige billeder, håber i for en skøn tur, glæder os til at følge med.

    SvarSlet
  5. Lidt misundelig det er jeg da. Jeg håber du får en dejlig tur uden for mange myg. Vi var ude at gå en aftentur i dk og der var masser af myg og de kan vel ikke være både i dk og S samtidig.😉
    Jeg ser frem til at se din daglige opdatering.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Orla. Indtil nu har jeg kun set 2 myg - og de lever ikke mere 😉

      Slet
  6. Troede først det var dig der kørte tuk tuk 🤣 , men god tur, var på Nordkap sidste år i august, det var godt

    SvarSlet