lørdag den 8. juni 2024

2024 VILDMARKEN

Nu lokker atter de svenske veje,
og jeg har pakket den gode bil.
Det er så skønt at jeg nu kan eje
den gode tid og helt uden il.
Jeg kør' fra Røsnæs med kurs mod Lapland
og Vildmarksvejen er årets mål.
Jeg håber regnen den stopper sådan,
at solen skinner, jeg siger skål.

(frit efter skærsliberens forårssang) 

Årets tur mod nord er løst planlagt til at gå til Vildmarksvejen i Sverige, Atlanterhavsvejen i Norge, og diverse vandreture til bl.a. Besseggen i Norge.

Det højeste stykke af Vildmarksvejen er åbnet for trafik d. 6/6 og jeg er spændt på hvor meget sne der ligger  når jeg når dertil om omkring d. 12.


 Dag 1, Røsnæs - Isaberg/S









Dag 2, Isaberg - Orsa

















Dag 3, Orsa - Vilhelmina









Dag 4, Vildmarksvejen

















































































Dag 5, Vildmarken til Norges fjorde



















Dag 6, Atlanterhavsvejen og Troldstien




































































Dag 7. Fjeldklatring
















Dag 8. Geiranger, Strynefjeldet














Dag 9, Valdresflya.






Dag 10. Gygrestolen
















Dag 11. Turist i Ulefoss














Dag 12. Ulefoss N til Svanskog S


























































































































Ingen kommentarer:

Send en kommentar