fredag den 3. november 2017

Projekt VW 1303 GSR (Gelb Schwarzer Renner)

I 1973 byggede VW en serie på 3500 stk. af en specialmodel. Udgangspunktet var 1303 S med sportssæder, sportsrat og speciallakering. Bilen blev kun solgt på det tyske marked, men jeg syntes det kunne være sjovt at lave en "kopi".

I foråret 2016 fandt jeg denne lilla rædsel, som jeg så har renoveret på siden - og det går da fremad :-)




Den skulle selvfølgelig skilles helt ad.



Jeg klodsede karossen op og så trak bunden tilbage i værkstedet.
Bundfiletterne var blev skiftet og var egentlig ok, men da de ikke var blevet sealet ordentligt, havde der stået vand på dem - og det kunne ses. En grundig afrensning og lidt svejs i hjørnerne, så blev de fine igen.




Epoxy, gummihud og lak, så kan de holde til mange somre endnu.



Ikke alle rep.-stykker kan købes -


- så må man jo selv i gang med hammer og saks



En del rep.-stykker blev dog brugt - her nyt kuglestykke


grundmaling


lak


Bund og karosse er sat ud i carport og så er der sort arbejde i garagen


Flying wings


Gode naboer hjalp med brylluppet 




Modelbil i fødselsdagsgave fra børnene




Rattet er det rigtige, stole fra biltema.



Så blev den trillet ud i carporten, så der kan blive plads i garagen til at lave motor


Jeg regner med at skifte udstødningsventiler, pakke om, ordne/male blik og forsøge med to karburatorer fra en 1600 TL


På sådan et par kolde decemberdage er det rart at sidde inde ved symaskinen og lave et "nyt" bagsæde. 
I det her lys ser stofstykkerne blå ud, men de er altså sorte.

August 2019.
Bilen er færdig og med prøveplader har jeg været ude at køre en lille tur. Den kører som den skal, men jeg vil vente til foråret med syn og indregistrering.




Bilen var egentlig klar til syn i efteråret -19, 


- men jeg ventede til foråret -20, med at syne og få plader på :-)




2 kommentarer:

  1. Hej John fik du karburatorer på fra en 1600 hvis skal du være obs på at benzin standen i karburatorerne står lavere en benzinstanden i tanken hvis den fyldes helt det giver et pres på svømmerne så de kan finde på at lække med det resultat at motor fyldes med benzin i olien jeg monterede en magnetventil på benzinrøret fra tanken som var over tændingen så ver problemet væk Mvh Poul

    SvarSlet
  2. Hej. Tak for din besked. Jeg har kørt over 1/2 million i bobler og har aldrig haft problemet. Mon ikke det er svømmer ventilen der ikke har lukket ordentligt?

    SvarSlet