mandag den 12. juni 2023

NORDKAP 2023, Dag 8

Link til Dag 1, Dag 2Dag 3Dag4Dag 5Dag 6, Dag 7, Dag 9Dag 10Dag 11Dag 12

Dag 13Dag 14Dag 15

Heldigvis havde vinden lagt sig noget her til morgen, der var stadig en del vind, men solen skinnede og det var bare med at komme afsted.


Jeg startede med at køre til Skarsvåg - verdens nordligste fiskerby - for at gå turen til Kirkeporten


En tur på ca. 1 km. hver vej, men stejlt op og ned igen - hver vej.


DE næste billeder er fra turen til Kirkeporten





Nordkap set fra Kirkeporten






Rener er her allevegne


Udsigt over Skarsvåg


Det siger vist sig selv


Lidt fisk til tørring


I Honningsvåg venter krydtogtskibet på at turisterne kommer tilbage fra busturen øen rundt.




Så er jeg kommet til Alta, hvor jeg holder på en slags naturcamp ved Altaelven. Mange kommer for at fange laks og så er det jo rart med varme i teltet.


Altaelven - jeg fik lige skyllet fødderne - det store bad må vente til i morgen.


En lille cykeltur ind til Alta - her nye huse i moderne arkitektur, selvfølgelig bygget i træ.


Der brydes vist skifer her i nærheden, der er i hvert fald masser klar til udskibning.


Strandvejsvillaer :-)




Og så blev jeg lige fristet, da jeg så at jeg kunne købe pizza med rensdyrkød lige på den anden side af elven. I øvrigt første gang købemad på turen.

Videre til Dag 9


1 kommentar:

  1. Dejligt at følge , nu er det snart vores tur - det bliver så godt , dejligt at vejret har vist sig fra den gode side håber det holder 🤞🏻☀️

    SvarSlet