torsdag den 15. juni 2023

NORDKAP 2023, Dag 11

Link til Dag 1, Dag 2Dag 3Dag4Dag 5Dag 6Dag 7Dag 8Dag 9, Dag 10, Dag 12

Dag 13Dag 14Dag 15

Det blev så dagen hvor jeg blev snydt hele to gange. Jeg havde regnet med at holde en god pause ved stranden i Dorotea, men vejarbejde forhindrede mig i at komme derhen, og så havde jeg bestemt mig for at overnatte på rastepladsen i Strömsund, som jeg gjorde for to år siden, men nu var der kommet store skilte op der forbyder camping - også med en autocamper med et rødt kryds over.


Lige et billede fra i går aftes kl. 23:10


De første mange kilometre jeg kørte var der en del rensdyr både ved siden af vejen og på vejen - man må være forsigtig.


Dette er en europavej, det er ikke ligefrem myldretid :-)


Da jeg blev snydt med overnatningspladsen i Strömsund, var det endnu engang min app "park4night" der reddede mig og ledte mig til denne dejlige plads blot 25 km. længere fremme.


Et par hollændere så jeg drejede ind og fulgte efter, vi har fået en hyggelig snak.


Et meget gammel hus ved pladsen


- og et hyggeligt das med billeder af kongefamilien, litteratur "Dassbogen", spejl og pynt. Rigtigt fint.

Videre til Dag 12


4 kommentarer:

  1. Rigtig spændende at følge dig på din tur og god at se at vejret er med dig. 😀 Anne

    SvarSlet
  2. Ja det er sne som de gemmer til start sne til næste år.
    Vi så det samme ved Østersund skisportsarena

    SvarSlet