lørdag den 18. juni 2022

NVdag4

 I går eftermiddags stoppede jeg rent tilfældigt ved en rigtig fin rasteplads i Dagali, en lille by syd for Geilo som udover lidt huse faktisk har områdets lufthavn. Her sov jeg så sammen med 5 -6 andre vogne.


Det regnede det meste af eftermiddagen i går, men til aften stilnede det lidt af og jeg fik gået en lille tur op i "byen" og så butikken og denne gamle bro, som jeg heldigvis ikke skulle køre på.


Solskin fra morgenstunden, men kun ca. 8 grader.


Fra starten gik det igen opad til Kikut, som vi jo kun har set fra hejsen, når vi kørte alpint i Geilo.


Kikut


Nede i Geilo ser alpinanlægget noget sørgeligt ud uden sne, der var dog stadig lidt pukler på pisten.


Fra Geilo gik det så opover Hardangervidda.






Jeg har aldrig set så høje markeringspæle før. Der kan nok ligge rigtigt meget sne om vinteren.



Måske man skulle have haft skøjter med på sommerferie😆






Vejen ned mod havoverfladen var ret stejl og igennem en del tunneller.





Da jeg nærmede mig Hardangerbroen var det regnvejr og diset, men lige før broen kørte jeg ind i denne tunnel med en rundkørsel i fjeldet.


Jeg kørte en ekstra omgang inden jeg fandt en vej ud igen.


Jeg gjorde et lille stop i Kinsarvik, men her var ingen muligheder for at fri-overnatte, så jeg måtte videre.


Jeg fik dog lige kigget lidt på byen





På min app fandt jeg denne skønne plads, men det var umuligt at komme til at holde bare nogenlunde vandret, så jeg måtte ned til fjorden igen.


Her holder jeg så helt ned til fjorden, der er borde og toilet, - og solskin i byger.


Videre til Starten af turenDag 1Dag 2Dag3Dag4Dag 5Dag6Dag7Dag8Dag9Dag10 , Dag11+12




Ingen kommentarer:

Send en kommentar