onsdag den 23. juni 2021

KiDag9

  Tur til "byen de flytter" Dag 9

Se turen fra start


Dagen blev "en stille dag på kontoret". Jeg havde egentlig tænkt at bruge dagen på Tärnaby og afslapning, da det var en dejlig plads jeg stod på. Men da der snart ikke var mere strøm til køleskabet måtte jeg alligevel flytte mig godt 100 km. til en fin ny plads.


Jeg startede med at cykle de ca. 10 km. ind til Tärnaby. Her ved bygrænsen praler de med byens stolte døtre og sønner.


Byens kirke.


En kåte udenfor hvor der var en fin udstilling af samisk kunst.




Ingemar-bakken ser jo ikke ud af meget om sommeren, en anden bakke hedder selvfølgelig Anja-bakken.


Tilbage ved bilen et sidste kig til Jovattsåen



På vej videre af den blå vej så jeg et skilt mod ESSO nostalgi tank og motel. Det måtte jeg da lige se.




Scania Vabis - ESSO tankbil foran motellet.



Dagens rasteplads. Jeg er lige gået ind, da myggene er ankommet.
Jeg har ellers ikke været plaget af myg, og her er heller ikke mange, men dog nok til at trække indenfor.




Ingen kommentarer:

Send en kommentar