fredag den 25. juni 2021

KiDag11

 Tur til "byen de flytter" Dag 11

Se turen fra start

Dagen startede med skyer og lidt småregn, men det var godt løbevejr - det er det jo altid - og et bad i sundet fik jeg også. (det må jo være et sund når byen hedder Strömsund, selvom det ligger inde midt i landet) 


Jeg gik over broen for at købe lidt ind i den lokale COOP. Indtil nu har jeg faktisk klaret mig med hvad jeg havde med hjemmefra.


Efter en kort køretur fandt jeg en P-plads ved havnen i Østersund.


Østersund er den største by jeg har været i, her er gågader og det hele.
Turistinformationen var lukket - midsommerfest :-)



Flot stort træhus i bygaden.


Østersund ligger ved Storsjön, som selvfølgelig har sit eget Storsjödyr



Jeg valgte at køre vest om Storsjön og kom tilfældigvis til Trangia Fabriksudsalg og Museum - det var også lukket - øv.


Selvom jeg fulgte søen rundt, så tillod vejret ikke de gode kig. Her i Hallen var der dog lige et smukt kig ud over søen med de mange små øer.


Flot klokkestabel ved kirken.


Jeg er lidt vild med disse typiske svenske huse i 2 etager men uden høj rejsning, vist nok kaldet en trempel.


Et til, og så som bjælkehus.


Turens første campingplads. 
De lover godt vejr i morgen, så jeg bliver her og får cyklet mig en tur.

Se turen fra start

Videre til dag 12

Ingen kommentarer:

Send en kommentar